Oonk

Redesign van een icoon uit Twello

Oonk

Redesign van een icoon uit Twello

Wie uit Twello en omstreken komt kent het begrip Oonk. Al sinds de jaren '50 een begrip midden in het centrum van Twello.

In 2017 werd het tijd voor een grote make-over van de winkel, waarbij intern de Primera en het boekengedeelte een gescheiden afdeling kregen. Bij deze grote omslag hoorde een nieuw logo en huisstijl. Met de historie van het (in de gemeente Voorst) wereldberoemde merk Oonk altijd in het achterhoofd gehouden is hier in nauwe samenwerking met de familie een logo voor de volgende 50 jaar uitgekomen.

Concept en logo

In 1959 ging het eerste boek over de plank en in 2017 gaan ze nog als warme broodjes over de toonbank, echter is de wereld van boeken wel enorm veranderd. Om bij te blijven is Oonk, meer dan een boek bedacht. Bij het kinderboek voor de verjaardag van je neefje koop je gelijk een knuffel en voor je tante een prachtige kaars. Ook kan je genieten van een kop koffie als je een boek aan het lezen bent.

Omdat de roots van Oonk zeker niet vergeten mogen worden is de basis van de nieuwe huisstijl een verwijzing naar de jaren 50, maar dan met een frisse blik.

Naast het volledig typografische logo voor de gehele winkel (Primera en Oonk, meer dan een boek) is er voor de boeken afdeling een apart icoon ontwikkeld die zowel dient als huisstijlelement als icoon voor sociale media.

 

Naast het logo zijn er verschillende elementen ontworpen voor in en om de winkel. Van rubricering tot menukaarten en van tasjes tot reclameborden langs het voetbalveld.